A NIVELL GENERAL
• donar més
temps en tasques
• explicacions molt detallades
• fraccionar la feina
• proporcionar-li una rutina diària i un
context a seguir
• donar consignes verbals concretes i seqüencials
• explicar com fer les coses i els punts a
seguir. Els hi costa molt generalitzar els aprenentatges. •Necessiten que en cada tasca es comentin els passos a
seguir malgrat ja s’hagi fet en situacions similars.
• repetir les instruccions
• verbalitzar les coses
• tutories individualitzades d’ uns 10 minuts diaris: per supervisar
agenda, ajudar a organitzar/planificar tasques i amb coordinació amb la família
• assegurar-nos que sap què entra en els
exàmens
• asseure'l a prop del professor
• evitar donar informació només visual.
• anticipar qualsevol imprevist o canvi
- AVALUACIÓ
• afavorir exàmens tipus test
• donar-li temps extra
• assegurar que entén els enunciats i que no
oblida preguntes per contestar
• evitar exàmens molt llargs en els que hagi d’escriure molt
• possibilitat d’avaluació oral per
comprovar què sap per via auditiva
• evitar valorar els seus coneixement amb mapes
conceptuals a completar, taules...
AVALUACIÓ
3
- MATEMÀTIQUES
• utilitzar fulls quadriculats
• intentar que verbalitzi el procés del
que farà abans de que comenci
• donar més temps
• entrenar-los prèviament en el llenguatge
matemàtic.
• fer-lo més proper al llenguatge de la vida
quotidiana i donar-li exemples concrets
• assegurar-se ( en problemes/ raonament abstracte)
que entén/ interpreta correctament el que se li demana
• reduir la quantitat de problemes i
augmentar el temps permès per realitzar-los
• fomenta el seu punt fort: bons en fets
numèrics
• calculadora
• adaptar l’apartat de geometria. Permetre
reconèixer o definir en lloc de dibuixar
• tenir en compte que ells no tenen el concepte
de magnitud numérica.
MATES
3
PLÁSTICA I DIBUIX
• programar pràctiques controlades
verbalment per millorar la seva destresa en aquesta àrea (punts...)
• buscar tasques alternatives on
s’estimulin les capacitats visoperceptives i d’orientació espaial
• supervisar o eliminar les tasques que
requereixin motricitat fina
• no valorar amb els mateixos barems que altres nois
• tenir clar que per més que ho practiquin
sempre manifestaran dificultats
• permetre-li usar material específic
EDUCACIÓ FÍSICA
• estimular la seva coordinació motora
• facilitar activitats que millorin la seva
coordinació motriu i l’equilibri
• potenciar el valor de la cooperació i el
treball en equip
• evitar fer-li executar exercicis que estiguin
fora de les seves possibilitats i que el puguin fer quedar en evidència davant
del grup-classe
• adaptar els objectius
EDUCACIÓ FÍSICA
GEOGRAFIA
• manifestarà dificultats en els exercicis
relacionats amb la col·locació espaial de punts geogràfics en mapes
• evitar exercicis en el que ells hagin de
situar en un mapa
COMPRENSIÓ
LECTORA
• ensenyar a subratllar les dades i paraules
clau per comprendre un text
• començar per conceptes concrets i imatges,
per passar a conceptes abstractes, respectant el ritme de l‘alumne.
• preparar el text que posteriorment treballarà a classe
• treballar el significat d’expressions
ambigües
• quan siguin lectures amb
contingut/informació no familiar, és convenient proporcionar comentaris
escrits i directrius verbals per ajudar a fer inferències i relacions amb
altres informacions prèvies
• intentar establir hàbit de repàs al
finalitzar la tasca
COMPRENSIÓ LECTORA
3
GRAFISME
• donar més temps per fer les tasques per escrit
• demanar amb temps les tasques
• no fer-li fer còpia mecànica, no copiar enunciats
• potenciar l’ús d’ordinador
• utilitzar materials específics: fulls
de pauta, adaptadors de llapis...
• facilitar-li els apunts, donar-li la
possibilitat de disposar dels d’algun company o permetre que gravi les
classes
• facilitar el format oral sempre que es
pugui per realitzar tasques o examens.
• reduir la llargada dels exàmens i en cas de
que no es pugui, donar més temps per realitzar les tasques i/o els controls.
Fer-li orals
• no valorar la pulcritud de
l’escriptura
• demanar-li que desenvolupi un quadern amb
abreviatures de paraules
• deixar prou espai en el full per
a que pugui respondre. Utilitzar full pautat o quadriculat i si pot ser amb el
seu nom i la data ja impresos
• si és necessari, permetre que ho escrigui tot
amb lletra de pal o impremta segons les seves preferències o domini
• no exigir-li que acabi les tasques a classe. Prioritzar
que entengui bé el que ha de fer per a que ho finalitzi a casa
• substituir els treballs escrits per exposicions
orals
RELACIÓ
SOCIAL
• explicar al grup-classe del nen obertament les dificultats que
té de forma clara i entenedora per millorar la percepció social que els
companys tenen sobre ell.
• les opinions que el mestre o
l’educador expressen sobre el nen juguen un paper transcendental perquè poden
contribuir a millorar no només l’autoestima del nen sinó també la valoració
social dins del grup.
• ajudar-lo a trobar almenys un amic/ga per
alleujar els sentiments de soledat i inspirar-li confiança en si mateix amb el
consegüent augment de l’autoestima i la seva repercussió positiva en les
relacions amb els companys.
• treballar significat d’expressions
ambigües, metàfores...
• intentar potenciar espais on relacionar-se
amb altres nens amb els que pugui sentir-se integrat i sota supervisió
ANSIETAT
• intentar mantenir rutines. En cas de que hi
hagi un canvi, explicar-li abans de que passi.
• Anticipar qualsevol imprevist.
• assegurar-nos de que entén en cada moment el
que s’ha de fer
• assegurar-nos que sap el que entra a l’examen
• asseure’l a prop del professor/a
• asseure’l a prop de companys tranquils
• tenir una persona de referència a l’escola
pel nen i pels pares
• anticipar les dates dels exàmens per tal de
que tingui temps de preparar-los. Intentar no posar controls d’un dia per
l’altre
•
AUTOESTIMA
• remarcar els avanços aconseguits
• vigilar comentaris pejoratius en els informes
escolars
• valorar l’esforç realitzat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada